وکیل مواد مخدر در دادگاه انقلاب
نوشته شده توسط : b.gholami

هر آنچه باید در مورد مواد مخدر و مجازات آن بدانید کاملا توسط وکیل مواد مخدر در تهران نوشته شده است. وکیل مواد مخدر می تواند به بهترین نحو از حقوق موکل در تمام مراحل دادرسی تا زمان صدور حکم محافظت کند که در نتیجه موجب بی گناهی موکل یا کاهش مجازات می شود. جرایم مربوط به مواد مخدر تعداد زیادی از محکومان به زندان و اعدام در کشور را تشکیل می دهند.از این رو نگاه به انواع جرایم و مجازات های مقرر در قانون مبارزه با مواد مخدر از سوی یک فقیه عظام و اطلاع رسانی عمومی به این جرایم می تواند تأثیر بسزایی در جلوگیری از  بهترین وکیل مواد مخدر در اصفهان اینجا کلیک کنید . ارتکاب این جرایم داشته باشد. زیرا آگاهی مردم از مجازات های شدید مربوط به مواد مخدر می تواند در کاهش جرایم مواد مخدر تاثیرگذار باشد.

وکیل مواد مخدر در دادگاه انقلاب

به گفته وکیل اصلی مواد مخدر، طبق قانون آیین دادرسی کیفری کلیه جرائم مربوط به مواد مخدر، روانگردان و پیش سازهای آنها در صلاحیت دادگاه انقلاب است. رسیدگی به جرایم مستوجب اعدام (اعدام)، حبس ابد، جرایم قطع عضو یا عمد علیه تمامیت جسمانی به میزان نصف مهریه کامل یا بیشتر، جرایم مستوجب مجازات درجه 3 و بالاتر از آن. حضور رئیس جمهور و 2 مشاور به موضوع رسیدگی می کنند که با حضور 2 نفر از اعضای جلسه رسمیت یافته است.

مجازات مواد مخدر سنتی مانند تریاک، آب میوه، گل، ماری جوانا و غیره.

حامد پروندی وکیل مواد مخدر سپس اظهار داشت: هرکس مواد مخدری مانند حشیش، تریاک، آب میوه، حشیش، گل، ماری جوانا و غیره را وارد یا صادر کند و یا حمل کند. در کشور یا اقدام به ساخت، ساخت، توزیع یا فروش یا در معرض فروش قرار دادن به مجازات های زیر محکوم می شود:

تا 50 گرم، تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و تا 50 ضربه شلاق

بیش از 50 گرم تا 500 گرم، از شصت میلیون ریال تا یکصد و پنجاه میلیون ریال جزای نقدی و 20 تا 74 ضربه شلاق و در صورت لزوم تا سه سال حبس.
بیش از 500 گرم تا 5 کیلوگرم، از یکصد و پنجاه میلیون ریال تا ششصد میلیون ریال، 50 تا 70 ضربه شلاق و از 3 تا 15 سال حبس.

مجازات بیش از 5 کیلوگرم تا 50 کیلوگرم، محرومیت از آزادی (حبس) درجه یک تا 30 سال و جزای نقدی و مصادره مال ناشی از مواد مخدر و روانگردان است. .
در صورتی که مواد مخدر بیش از 5 کیلوگرم تا 50 کیلوگرم باشد و یکی از 3 شرط زیر وجود داشته باشد، مرتکب به اعدام و جزای نقدی و ضبط اموال ناشی از مواد مخدر و روانگردان محکوم می شود.

مواردی که مرتکب سابقه محکومیت قطعی اعدام یا حبس ابد یا حبس بیش از پانزده سال برای ارتکاب جرایم موضوع این قانون داشته باشد.

در صورتی که مواد مخدر (تریاک، شیره، علف هرز و ...) بیش از 50 کیلوگرم باشد، مرتکب در همه موارد اعدام می شود.
شایان ذکر است در صورت تکرار جرایم فوق علاوه بر تشدید مجازات، مجازات اعدام یا حبس طویل در نظر گرفته شده است.

منبع 





:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: